Насущне

"Fuckoff": Лана Дель Рей звернулася до феміністок

Суспільство Мистецтво
На днях співачка опублікувала у соцмережі великий пост-звернення. Він починається так:
«Тепер, коли Дожа Кет, Аріана, Каміла, Карді Бі, Кейлані, Нікі Мінаж і Бейонсе вдосталь наробили пісень про те, як бути сексуальною, не носити одяг, займатись сексом, зраджувати і тд - можна я, будь ласка, повернуся до виконання пісень про те, як бути натхненною, відчувати красу любові навіть в тому випадку, коли відносини не є ідеальними...
Мені вже набридло, що сонграйтерки й альтернативні співачки говорять, що я показую насилля, наче щось гламурне, хоча насправді я сама по собі гламурна людина, я співаю про реалії стосунків, які ми зараз бачимо по всьому світу і які в основному є емоційно аб’юзивними».

Головним посилом є те, що Лана втомилася від постійних звинувачень у романтизації насилля. Вона наполягає, що у феміністичному русі існують проблеми:
«Давайте прояснимо: я не “не феміністка”, але в фемінізмі має бути місце для жінок, що виглядають і поводяться, як я — жінок, що кажуть “ні”, але чоловіки чують “так”, жінок, яких безжалісно засуджують за те, що вони самобутні й тендітні, жінок, у яких забирають їхні історії та їхній голос сильніші жінки або чоловіки, що ненавидять жінок».


Трохи історії


Лана вказує на складні 10 років постійної критики. Її дійсно критикували за невідповідність ідеям фемінізму. Після виходу її другого альбому «Born to Die» в 2012 році музичне видання Pitchfork писало, що співачка зображує себе як щось не більш складне, «ніж об'єкт чоловічого бажання, що облизує морозиво». Додатковим приводом для критики стала композиція 2012 року «Cola» де був рядок зі згадкою Харві Вайнштейна: «Харві в небесах з алмазами і він зводить мене з розуму. Все чого він хоче - це веселитися зі своєю красивою крихіткою» (якраз в той час відбулось її знайомство з Харві, згодом наче як саме він наполягав на тому, щоб у тексті Harvey було замінено Ah he). А наприклад композиція «Ultraviolence» критикувалась за рядок «Він ударив мене, і це було немов поцілунок», що є цитуванням пісні «He Hit Me (And It Felt Like a Kiss)», записаної The Crystals і великим Філом Спектором (нащадком українських євреїв) в 1962 році. Журналістка Ізабелла Кастільо в 2015 році стверджувала, що музика Дель Рей сповнена «старомодних і антифеміністських» ідей. Молодим жінкам шкідливо її слухати, тому що в ній превалює мотив «Не кидай мене, я ніхто без тебе», говорила в 2013 році співачка Lorde. Вокалістка «Sonic Youth» Кім Гордон в своїх мемуарах, що потрапили в інтернет до публікації в 2015 році, писала, що Дель Рей нічого не знає про фемінізм і оспівує саморуйнування.

І справді, Лана не те щоб раніше особливо цікавилася ідеями фемінізму. У 2014 році в інтерв'ю журналу "Fader" Лана Дель Рей сказала:
«Для мене питання фемінізму - нецікава концепція. Кожен раз, коли люди звеличують тему прав жінок, я думаю про те, наскільки ж це нудно».

Проте після обрання президентом Трампа в інтерв'ю для Pitchfork вона заявила, що вже не почувається так комфортно, хоча «Коли раніше люди запитували мене про фемінізм, я відповідала, що особисто мене ніхто не дискримінує як жінку, я можу бути хедлайнером шоу, як The Weekend».


Реакція


Пост швидко набув поширення та став популярним. Але далі щось явно пішло не так. Ігноруючи написане та здоровий глузд, в коментарях посипалися звинувачення у расизмі. Хейтери налетіли на Лану через те, що більшість перерахованих в пості артисток — темношкірі. Співачка відповіла на це:
«Я могла б назвати будь-кого, але просто, бл*ха, написала про своїх улюблених людей. І в цьому проблема суспільства сьогодні — видавати бажане за дійсне. Це те, що про я писала — існують жінки, яким у культурі не дають права голосу. Але це не має відношення до раси, я не знаю, чого воно взагалі стосується. Мені це не байдуже, але ніколи-ніколи не називайте мене расисткою, тому що це брехня».


Продовження


Після кількох відповідей на коментарі Лана Дель Рей вирішила поставити власну крапку в конфлікті постом з лаконічним підписом: «Fuckoff», прикріпивши до посту кадри зі свого короткометражного фільму «Tropico» - історію про гріх та спокуту, який також критикували та який я раджу до перегляду. Зокрема в ньому вона зачитує «Крик» Аллена Гінсберга, а в кінці лунає відома патріотична поема «Чому я люблю Америку» яку свого часу зачитав великий актор Джон Уейн (один з героїв фільму), крім цього відомий своїми радикальними поглядами.


На цьому можна було б завершити, але сьогодні співачка опублікувала ще один пост, з реакцією на реакцію:
«Що стосується перетворення цього в питання раси, це говорить про вас набагато більше, ніж про мене. Ви хочете драми, ви не хочете вірити, що жінка може бути красивою, сильною і тендітною одночасно».

Трагічна голлівудська діва, зібрана з пліток і газетних заголовків сучасного світу, співає про мовчазних жінок, що надихали великих чоловіків минулого. Співаючи «They say I'm too young to love you» вона співає не про чоловіка, а про минулу епоху. В її піснях «violence» римується з «violins», Девід Лінч з Ентоні Берджесом, в той час як жінки в перлах прогулюються по каліфорнійському узбережжі, а вінтажні фільтри неначе були створені спеціально для неї.


І найголовніше


У своєму пості Лана проанонсувала, що скоро вийдуть дві книжки з її поезією, а новий альбом заплановано на 5 вересня. З нетерпінням чекаємо та пам'ятаємо, що іноді любов робить ай.